Επείγει η σύνδεση “Ιόνια Οδός- Γέφυρα Καλογήρου”
Έχω κατ’ επανάληψη τονίσει τη σπουδαιότητα του έργου «Σύνδεσης της Πρέβεζας με την Ιόνια Οδό» για όλη την Ήπειρο, αφού εκτός από την άρση της συγκοινωνιακής απομόνωσης της Πρέβεζας, θα διευκολύνει σημαντικά την ασφαλή πρόσβαση προς την παράκτια ζώνη και το διεθνές αεροδρόμιου του Ακτίου.
Δυστυχώς όμως για πολλούς και διάφορους λόγους, το Αθηνοκεντρικό κράτος δεν έχει αποδείξει μέχρι σήμερα ότι το συγκεκριμένο έργο είναι στις προτεραιότητές του.
Αν και πέρασαν 6 Κυβερνήσεις και από τους εκάστοτε Υπουργούς ακούσαμε δεσμεύσεις και υποσχέσεις, το μόνο που “έχουμε καταφέρει” 15 χρόνια τώρα είναι, από κλειστό αυτοκινητόδρομο τετράιχνης διατομής με ανισόπεδους κόμβους, που ήταν ο αρχικός σχεδιασμός, να “ικανοποιούμαστε” πλέον με μια βελτιωμένη εθνική οδό.
Και βεβαίως όσο το έργο καθυστερεί, κάτοικοι και επισκέπτες συνεχίζουν να ταλαιπωρούνται, ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες, από ουρές χιλιομέτρων, με τα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα να είναι ένα συχνό φαινόμενο.
Ακόμη και το μικρό τμήμα «Γέφυρα Καλογήρου –Καμπή», μήκους 5 χλμ, το οποίο υποτίθεται ότι “κατ’ απαίτηση των τοπικών φορέων θα αποτελούσε προτεραιότητα” κι αυτό “βρίσκεται σε διαρκή εκκρεμότητα” .
Αν και η Περιφέρεια Ηπείρου διαβεβαίωνε τα τελευταία χρόνια ότι “υπήρχε ολοκληρωμένη μελέτη και διασφαλισμένοι πόροι και ότι έργο θα δημοπρατούνταν άμεσα”, δυστυχώς ακόμη βρισκόμαστε στην εκπόνηση μελετών.
Αποτέλεσμα, εκτός των άλλων, όλη η κυκλοφορία από και προς την Ιόνια οδό να διέρχεται μέσα από την Φιλιππιάδα, με τις γνωστές αρνητικές συνέπειες για την πόλη και τους κατοίκους της.
Το αίτημα των κατοίκων της Φιλιππιάδας
Το μεγάλο αυτό πρόβλημα επανέρχεται στην επικαιρότητα με αφορμή το υπόμνημα που, λίγες μέρες πριν, κατέθεσαν 200 και πλέον κάτοικοι της Φιλιππιάδας ζητώντας από την Περιφέρεια Ηπείρου να προχωρήσει σε συγκεκριμένες μελέτες που θα βελτιώνει το βασικό οδικό δίκτυο της πόλης, προκειμένου να αποφευχθούν τα τροχαία ατυχήματα.
Όπως αναφέρουν μεταξύ άλλων οι πολίτες:
“Τη 10τεία του ‘60, η Ε.Ο. Αντιρρίου- Ιωαννίνων διέσχιζε την πόλη ως η κεντρικότερη οδός της.
Προκειμένου τότε να αποσυμφορηθεί η πόλη, κατασκευάστηκε εκτός της πόλης μία περιφερειακή οδός .
Έκτοτε και για 60 ολόκληρα χρόνια αυτός ο δρόμος λειτουργούσε ως τμήμα της Ε.Ο., όμως από περιφερειακή μετατράπηκε σε κεντρική οδό της πόλης, αφού εκατέρωθεν αναπτύχθηκε πυκνή πολεοδομική δόμηση και πολλές επαγγελματικές δραστηριότητες.
Το σημαντικότερο όλων είναι ότι από το συγκεκριμένο δρόμο εξυπηρετούνται πολλά σχολεία (Δημοτικό, νηπιαγωγείο, παιδικός σταθμός), το Δημοτικό Στάδιο, αλλά και ο ενοριακός Ναός του Αγίου Βησσαρίωνος με το κοιμητήριο του Αγίου Αθανασίου, κλπ .”
Προσθέτουν μάλιστα ότι τα τελευταία χρόνια, με τη λειτουργία της Ιόνιας Οδού, το κυκλοφοριακό φορτίο της συγκεκριμένης Ε.Ο. αυξήθηκε ακόμη περισσότερο, με συνέπεια την πρόκληση πολλών και σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων, μερικών μάλιστα θανατηφόρων.
Οι πολίτες απαιτούν από τους αρμόδιους τα αυτονόητα:
“Να πάψει ο συγκεκριμένος δρόμος να λειτουργεί με προδιαγραφές του 1960 και να γίνουν όλες εκείνες οι παρεμβάσεις ( πεζοδρόμια, κάθετες και οριζόντιες σημάνσεις, κόμβοι, φανάρια κλπ) και να αποκτήσει τη μέγιστη δυνατή οδική ασφάλεια.”
Επιβάλλεται η Δημοτική Αρχή να αναλάβει πρωτοβουλίες
Προσωπικά επειδή χρησιμοποιώ συχνά το συγκεκριμένο δρόμο, αναγνωρίζω τα προβλήματα και υιοθετώ απόλυτα τα αιτήματα των κατοίκων.
Θα συμπλήρωνα όμως ότι ολόκληρο το οδικό τμήμα από τη Γέφυρα Καλογήρου μέχρι και το Στρατόπεδο Πετροπουλάκη, που λειτουργεί ως δομή φιλοξενίας προσφύγων, χρήζει συγκεκριμένων παρεμβάσεων για την διευκόλυνση της τοπικής κυκλοφορίας και κυρίως για την προστασία των πολιτών (μαθητών, προσφύγων, ηλικιωμένων κλπ) που χρησιμοποιούν καθημερινά το συγκεκριμένο δρόμο.
Γι’ αυτό επιβάλλεται η Δημοτική Αρχή του Δήμου Ζηρού, παράλληλα με το αίτημα για ΑΜΕΣΗ κατασκευή του έργου «Γέφυρα Καλογήρου-Ιόνια Οδός» να απαιτήσει από την Περιφέρεια να προγραμματίσει τη βελτίωση του υφιστάμενου οδικού δικτύου, στην κατεύθυνση της αναβάθμισης της οδικής ασφάλειας της περιοχής.

*Ο Βασίλης Ιωάννου, υπήρξε Νομάρχης και Βουλευτής Πρέβεζας